Me-Time, even tijd en aandacht voor jezelf

< Terug naar Nieuws


Werken in de zorg is zwaar. Daar zijn we ons bij Vivent zeker van bewust. Eigenaarschap en aandacht horen bij onze kernwaarden en zorgen ervoor dat je zelf ook iets kunt doen om de werkdruk anders te ervaren. Bevoorbeeld het invoeren van Me-Time.

Hoe herken je de signalen dat je heel hard Me-Time nodig hebt en wat zijn de effecten van Me-Time?

10 signalen om Me-Time te nemen:

1.      Je hoofd doet het geweldig, die kan zoveel gedachten aan. Er blijven er steeds meer komen, het stopt nooit.
2.      Je hebt het druk. Dat is ook vaak je antwoord wanneer iemand vraagt hoe het met je gaat.
3.      " Workaholic" hoor je als omschrijving van jezelf. Nee, ik ben gewoon gedreven, ik heb passie, ik werk graag, het is leuk. Gelukkig is het morgen ook nog leuk.
4.      Steeds maar doorgaan is iets waar je trots op bent, Ja jij krijgt echt dingen gedaan.
5.      Bewegen staat op je to-do lijst, je gaat het echt doen, binnenkort.
6.      Slecht slapen komt gewoon door ……. is bijna voorbij/af, komt goed joh.
7.      Ongeduldig zijn naar je partner/ kinderen/ collega`s gebeurt te geregeld.
8.      Ik maak mij geen zorgen, ik anticipeer. Die als-dan scenario`s in mijn hoofd zijn hartstikke nuttig.
9.      Er staat steeds iets aan, je telefoon, laptop, pad, radio, tv, je echtgenoot. Hoewel die laatste de laatste tijd sneller stil is dan de rest.
10.   Je bent even stil na de vraag wanneer je iets onnuttig hebt gedaan. Iets wat niet voor je werk, gezin of huishouden was. Maar gewoon helemaal voor jou.

10 effecten van Me-Time/ tijd voor jezelf

1.      Door niksnut-tijd wordt je extra creatief.
2.      Je productiviteit stijgt door geregeld Me-Time te nemen.
3.      Oplossingen vallen zo je hoofd binnen wanneer je aan het relaxen bent.
4.      Het verlaagt je bloeddruk, je hartslag en de hoeveelheid stresshormonen in je lichaam.
5.      Helemaal gezellig, die partner van je. Was je bijna vergeten.
6.      Doordat je ontspannen bent heb je meer lol. Lachen is het fijnste gevoel.
7.      Van je eigen gezelschap geniet je meer en meer. Vrije tijd hoeft niet steeds gevuld te zijn met anderen.
8.      Je keuzes zijn steeds bewuster, je weet beter hoe je om kan gaan met bepaalde zaken.
9.      Je vult jezelf, je hebt daardoor meer energie en aandacht om aan andere te geven.
10.   Langzaam begin je jezelf meer te accepteren. Je mag er toch best zijn.

Als werkgever willen we bij Vivent je helpen om dit in te voeren. Mocht het niet zelf lukken hebben we een stresscoach om je te helpen.

Heeft u een vraag?

Stuur een e-mail of bel via